”ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΣΤΗΝ ΚΥΡΙΑ” ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΝΤΕΛΗ ΚΥΡΑΜΑΡΓΙΟ ΚAI ΤΟΥΣ NO PASARAN
Παντελής Κυραμαργιός & No Pasaran
(στίχοι – μουσική: Παντελής Κυραμαργιός)
Τα πρώτα μας φιλιά ήταν στην Πυθία. Στα πάρτυ της Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού , εκείνα που στην πρόσκληση αναγραφόταν το αλησμόνητο 6:00 – 9:00 το απόγευμα, συνεννοούμασταν με φίλους και με ένα νεύμα ήμασταν έτοιμοι να φιλήσουμε το κορίτσι που μας άρεσε. Όλα πονηρά και όλα αθώα.
Αν όμως με ρωτήσεις τώρα «Τι θα κάνει ο Κύριος στην Κυρία», θα σου απαντήσω «θα της ζητήσει συγγνώμη».
Μια συγγνώμη που περιμένει χρόνια. Κι αν διάλεγα άλλο τίτλο για το τραγούδι, αυτός θα ήταν «το τραγούδι που σου χρωστάω».
Ας το μοιραστούμε λοιπόν όσοι «στήναμε» την Πυθία, όσοι λερώναμε τα καινούργια σταράκια γιατί δεν ήταν κουλ να είναι πεντακάθαρα και ολόλευκα εκεί μπροστά (ακόμα το κάνω), όσοι αντιλαμβανόμαστε τον χρόνο να φεύγει πολύ πιο γρήγορα πλέον και παρόλα αυτά τον σπαταλάμε ανούσια, όσοι κάποτε αδικήσαμε κάποιον άνθρωπο και από ντροπή δεν σταθήκαμε μπροστά του να του ζητήσουμε συγγνώμη.
Με αγάπη
Παντελής
- Published in COSMOS RADIO, Uncategorized
Μάνος Χατζιδάκις – «30» | Zωντανή ηχογράφηση από το Ωδείο Ηρώδου Αττικού
Τρία από τα διαχρονικά τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι παρουσιάζονται μέσα από το digital EP «30» που ηχογραφήθηκε ζωντανά κατά τη διάρκεια της ομώνυμης μουσικής παράστασης στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού. Ερμηνεύει ο Αλκίνοος Ιωαννίδης.
Το «30» περιλαμβάνει τα τραγούδια «Έλα Σε Μένα» και «Χάρτινο Το Φεγγαράκι» σε στίχους του Νίκου Γκάτσου και το «Πάμε Μια Βόλτα Στο Φεγγάρι» σε στίχους Νότη Περγιάλη. Το digital EP κυκλοφορεί από την Panik Oxygen και τον Σείριο, την ανεξάρτητη δισκογραφική εταιρεία που ίδρυσε το 1985 ο Μάνος Χατζιδάκις.
Η συναυλία «30» παρουσιάστηκε στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού στις 8 Οκτωβρίου 2024 και στη συνέχεια στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Η συναυλία θα παρουσιαστεί και στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, την Τρίτη 25 Φεβρουαρίου. Εισιτήρια στο https://webtics.megaron.gr/el/events/?eventid=3538.
- Published in COSMOS RADIO, ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΘΕΜΗΣ ΚΑΡΑΜΟΥΡΑΤΙΔΗΣ “ΜΠΑ ΜΠΑΜΠΑ”
Το soundtrack της επιτυχημένης παράστασης «Μπα – Μπαμπά» κυκλοφορεί στο YouTube και σε όλες τις ψηφιακές πλατφόρμες.
Το τραγούδι που ανοίγει την παράσταση είναι το «Εγώ Εγώ Εγώ» και το ερμηνεύει ο μπαμπάς της παράστασης Θοδωρής Αθερίδης.
Μουσική: Θέμης Καραμουρατίδης
Στίχοι: Φωτεινή Αθερίδου
Το «Μπα-Μπαμπά» είναι ένα μιούζικαλ κωμωδία… μια κωμικοτραγική μουσική ματιά στα προβλήματα μιας οικογένειας!
Απολαύστε το εδώ:
https://www.youtube.com/watch
Ημέρες & Ώρες παραστάσεων
Τετάρτη, Κυριακή : 20:00
Πέμπτη, Παρασκευή : 21:00
Σάββατο : 18:00 & 21:00
Αθηναϊκά Θέατρα / Θέατρο ΗΒΗ
- Published in COSMOS RADIO, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΜΑΝΩΛΗΣ ΦΑΜΕΛΛΟΣ – Παρντόν Μαντάμ – Νέο single από το album ΜΕ ΕΛΑΦΡΙΑ ΚΑΡΔΙΑ
ΕΝΑ ΜΕΛΟΔΡΑΜΑ ΣΕ ΔΥΟ ΠΡΑΞΕΙΣ -Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος δεύτερου τόμου…
Tο «Με ελαφριά καρδιά…» είναι μια μικρή κιβωτός του χρόνου γεμάτη τραγούδια του
μεσοπολέμου (και όχι μόνο)…από εκείνα που κάποτε χαρακτηρίστηκαν ελαφρά έως αβαθή
και εδώ και δεκαετίες τα πήραν μακριά μας οι άνεμοι των καιρών …Τώρα επιστρέφουν με
τον άνεμο ξανά, πολλά από αυτά σχεδόν έναν αιώνα μετά την γέννηση τους, διατηρώντας
ελπίζουμε, το ειδικό καλλιτεχνικό (και ηθικό) τους βάρος ακέραιο. Οι μεγάλοι συνθέτες της
εποχής (Αττίκ, Γιαννίδης, Χατζηαποστόλου, Χαιρόπουλος αλλά και πολλοί άλλοι)
ακούγονται ξανά εδώ σε σύγχρονες εκτελέσεις συνθέτοντας μια ανθοδέσμη όχι από
αποξηραμένα αλλά από ολόφρεσκα λουλούδια που παραδόξως ακούγονται σημερινά
μέσα σε μια εποχή που όλα μοιάζουν να έχουν ολότελα αλλάξει…
Το πρώτο τεύχος ΕΛΑΦΡΙΑ ΚΑΡΔΙΑ Ι κυκλοφόρησε στα ψηφιακά περίπτερα την περασμένη
άνοιξη και τις μέρες αυτές με τα κρίνα του ύστερου φθινοπώρου, τα μεθυστικά, ακολουθεί
το δεύτερο ΜΕ ΕΛΑΦΡΙΑ ΚΑΡΔΙΑ ΙI.
Ο Μανώλης Φάμελλος συνεπής, αν και στις καθυστερήσεις, με την ψυχή στο στόμα αλλά
βεβαίως με ελαφριά καρδιά,καταθέτει εδώ αντί στεφάνου το επιστέγασμα μιας
πολυετούς,στοχαστικής κυρίως προσπάθειας. Μιας αποστολής ταπεινής εκπληρώνεταιί
απλά τπενθυμίζοντας μας, κάποια σπουδαία τραγούδια ενός καιρού μακρινού,τραγούδια
που αδίκως έσβησαν ολότελα (τα περισσότερα) από την συλλογική μας μνήμη.
Παραστάτες στο εγχείρημα κλήθηκαν και ανέλαβαν στο δεύτερο τόμο κάποιοι δηλωμένοι
ή και μυστικοί εραστές αυτού του ρεπερτορίου δίνοντας ευσυνείδητα τον ελαφρύτερο
εαυτό τους. Μετά την Πέννυ Μπαλτατζή που κόσμησε με την παρουσία της την πρώτη
πράξη, τον οπερετικό μας θίασο τώρα απαρτίζουν και συμπληρώνουν οι Nalyssa Green ο
Δώρος Δημοσθένους η Νατάσσα Μποφίλιου η Λουίζα Σοφιανόπουλού και ο Γιώργης
Χριστοδούλου…
Ένα μελόδραμα σε δυο πράξεις που υπογράφει (με ελαφριά καρδιά και με άγνοια
κινδύνου ως συνήθως…) ο Μανώλης Φάμελλος περιπατώντας επιπόλαια σε κορυφές που
άλλοι πολύ πριν απ´αυτόν κατέκτησαν. Βέβαια από τότε χιόνι πυκνό και βαθύ τις σκέπασε
ώσπου να μοιάζουν σήμερα απάτητες. Το μονοπάτι όμως είναι ακόμα ανοικτό για
κάποιους απερίσκεπτους με εμπειρία σε πτώσεις και λογής ματαιώσεις, συγγενείς με
αυτές που περιγράφονται στο εν λόγω ρεπερτόριο, το τόσο στον χρόνο μακρινό αλλά και
μαζί παράξενα οικείο. «Άλλωστε η ταπεινή φιλοδοξία μας εδώ δεν είναι να μεθύσετε από
όνειρα ρομαντικά για να διαφύγετε από την στεγνή έως στυγνή μας πραγματικότητα, ούτε
να σας ξεναγήσουμε σε μια δήθεν ανέμελη μπελ επόκ, αν και θα μας άρεσε… Δεν
πρόκειται όμως για κάποιο επικό εγχείρημα ανασύστασης μιας εποχής, θα μας αρκούσε
ως ανταμοιβή, απλά να ξανακούσουμε ένα ζευγάρι περαστικό ή κάποια ύπαρξη μοναχική
να σιγομουρμουρίζει κάτι από τα τραγούδια αυτά»
ΜΕ ΕΛΑΦΡΙΑ ΚΑΡΔΙΑ II
Μεσάνυχτα (Θέμη Σκαλτσά)
Θα περάσει κι αυτό (Μηνάς Πορτοκάλης/Αιμίλιος Σαββίδης)
Παρντόν Μαντάμ (Γιάννης Θεοδωρίδης-Σπύρος Ζούμπερ)
Μη φύγεις (Κ.Γιαννίδης)
Χίμαιρα (Αττίκ)
Μ´αγαπά δεν μ´αγαπά – Συμμετέχει η Νατάσσα Μποφίλιου
(Ιωσήφ Ριτσιάρδης-Δημήτρης Γιαννουκάκης)
Δεν πειράζει (Χ.Χαιρόπουλου)
Το στυμμένο το σταφύλι (Αττίκ)
Δεν θέλω – Συμμετέχει ο Δώρος Δημοσθένους
(Μιχάλη Σουγιούλ-Γιώργου Ασημακοπούλου,Βασίλη Σπυρόπουλου,Πάνου Παπαδούκα)
Ας αλλάξουμε ομιλία (Αττίκ)
Καμία φορά (Θοδωρής Παπαδόπουλος-Αλέκος Σακελλάριος)
Τα καημένα τα νιάτα – Συμμετέχει η Nalyssa Green
(Αττίκ)
Το τανγκό του Πιερότου – Συμμετέχει η Λουίζα Σοφιανοπούλου
(Γρηγόρης Κωνσταντινίδης)
Η πεθερά μου – Συμμετέχει ο Γιώργης Χριστοδούλου
(Θεόφραστος Σακελλαρίδης)
Είδα μάτια (Αττίκ)
Διασκευές Μανώλης Φάμελλος
- Published in COSMOS RADIO, ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ο Julian Rachlin παίζει Δημήτρη Παπαδημητρίου-Σάββατο 22 Φεβρουαρίου | 20:30 | Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης
Τον κορυφαίο βιολονίστα και μαέστρο Julian Rachlin [Τζούλιαν Ράχλιν], έναν
από τους πλέον ακμαίους και δραστήριους καλλιτέχνες του καιρού μας,
υποδέχεται το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Σάββατο 22 Φεβρουαρίου στις
8:30 μ.μ. Ο διακεκριμένος δεξιοτέχνης θα μοιραστεί τη σκηνή της Αίθουσας
Χρήστος Λαμπράκης με τον αναγνωρισμένο έλληνα μαέστρο Γιώργο
Μπαλατσινό, ο οποίος θα βρεθεί στο πόντιουμ της Κρατικής Ορχήστρας
Αθηνών‒Ορχήστρας in residence του Μεγάρου. Αιτία και αφορμή της
συνάντησης, ο συνθέτης Δημήτρης Παπαδημητρίου, ο οποίος διαπρέπει εδώ
και χρόνια στο εξωτερικό, παρουσιάζοντας τα έργα του ζωντανά σε φημισμένα
κέντρα συμφωνικής μουσικής. Ιδιαίτερα αξιόλογη είναι και η δισκογραφία του, η
οποία περιλαμβάνει ηχογραφήσεις που διανέμονται σε δεκάδες χώρες ανά τον
κόσμο. Από την πρόσφατη δισκογραφία του ξεχωρίζει η έκδοση από την MDG
του Κοντσέρτου για πιάνο (2023), το οποίο ήταν υποψήφιο σε τρεις διαφορετικές
κατηγορίες βραβείων του Opus Klassik, ενός από τους σημαντικότερους και
εγκυρότερους θεσμούς της κλασικής μουσικής. Αυτή η μεγάλη διεθνής επιτυχία
είχε ως αποτέλεσμα τη συνεργασία του διαπρεπούς έλληνα δημιουργού με τον
λιθουανό βιρτουόζο Julian Rachlin, ο οποίος θα ερμηνεύσει, σε αυτή τη
συναυλία στο Μέγαρο, το Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα. Την ίδια βραδιά,
το κοινό θα έχει επίσης την ευκαιρία να ακούσει σε πρώτη παγκόσμια
εκτέλεση τη Συμφωνία αρ. 1 του Δημήτρη Παπαδημητρίου καθώς και το έργο
Pollock Fractals, που είναι εμπνευσμένο από τον διάσημο αμερικανό ζωγράφο
του 20ού αιώνα.

Η προπώληση έχει αρχίσει.
Συμπαραγωγή | Το Ελληνικό Σχέδιο ‒ Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Με την υποστήριξη του Ιδρύματος Ωνάση
Το Κοντσέρτο για βιολί, …
… μετά την εξαιρετικά επιτυχημένη πρώτη του εκτέλεση πρόπερσι, έχει δουλευτεί εκ
νέου από τον συνθέτη με στόχο τη βέλτιστη ακουστική ισορροπία των ηχοχρωμάτων.
Το αποτέλεσμα διαφέρει σημαντικά από το αρχικό, σε τέτοιο βαθμό που είναι, υπό
κάποια έννοια, σαν το έργο να παρουσιάζεται για πρώτη φορά.
Ο Δημήτρης Παπαδημητρίου εξηγεί: «Πρόκειται για ένα κοντσέρτο, στο οποίο το βιολί
“υποδύεται έναν χαρακτήρα”, ένα μικρό δαιμόνιο που συντίθεται από ελληνικά
μυθολογικά πνεύματα και τα αναγεννησιακά παιδιά τους: σκαμπρόζικα πειραχτήρια,
χαριτωμένα όσο και τρομερά, σαν μαγικά φυσικά στοιχεία. Φαιδριάδες, Δρυάδες,
Ναϊάδες, Ωκεανίδες, Καλικάντζαροι, ο σαιξπηρικός Πουκ, ο Άριελ… Ο βιολονίστας

Julian Rachlin είναι αληθινά ένας κορυφαίος και παγκόσμιος μουσικός, σήμερα. Το πιο
σπουδαίο; Είναι βαθιά ταιριαστός στο περιεχόμενο αυτού τού έργου».
Η Συμφωνία αρ. 1…
… του Δημήτρη Παπαδημητρίου αποτελείται από τα μέρη: «Η πύλη», «Η στιγμή ως
νεκρή φύση» και «Απόπλους».
Στο σημείωμά του για το έργο, ο συνθέτης γράφει: «Η Πρώτη συμφωνία μου (όπως και
το Κοντσέρτο για βιολί, αλλά και προηγούμενα έργα) διακατέχεται από έναν σύγχρονο
ελληνικό μουσικό μελωδισμό. Εδώ όμως τα φολκλορικά στοιχεία, που άλλοτε
υπογράμμιζαν με ευκολία σε πρώτο επίπεδο την ελληνικότητα και, όταν αφαιρούντο,
αφαιρείτο και αυτή, έχουν ολικά εξαλειφθεί. Η ελληνικότητα είναι η μουσική η ίδια, όχι
απλώς η θεματολογία ή η ενορχήστρωση. Αυτό εξάλλου είναι και το μουσικό δόγμα
μου: η ένωση της ζώσης ελληνικής μουσικής γλώσσας με τη συμφωνική μουσική, κάτι
που μπορεί πλέον να συμβεί χάρη στην απελευθέρωση του μελωδισμού μας από τη
στενή φολκλορική φόρμα του.

Αυτό δηλαδή που αποτολμήθηκε και επετεύχθη κυρίως
χάρη στην εξέλιξη του ελληνικού τραγουδιού μέσα από σημαντικούς έντεχνους
τραγουδοποιούς και συνθέτες, από το 1930 μέχρι και σήμερα. Ενδεικτικά και μόνον,
αναφέρομαι σε τρεις, στον Χατζιδάκι, τον Θεοδωράκη και τον Μαμαγκάκη, που
κατέχουν εξίσου τα πρωτεία, ειδικά στην επιτυχημένη πορεία προς τη σταδιακή
αποφολκλοροποίηση του ελληνικού τραγουδιού και την αποκάλυψη του ελληνικού
μελωδισμού, πέρα από το στενά παραδοσιακό του πλαίσιο».
H πρώτη σύνθεση στο πρόγραμμα είναι τo Pollock Fractals…
… που παίζει τον ρόλο μιας συμφωνικής ουβερτούρας στη συγκεκριμένη συναυλία.
Όπως αναφέρει ο Δημήτρης Παπαδημητρίου: «Είναι μια μουσική μονογραφία επάνω
στον αφηρημένο εξπρεσιονιστή ζωγράφο Jackson Pollock [Τζάκσον Πόλλοκ].
Καταρχάς ναι, πρόκειται για αυτό τον ζωγράφο που ζωγραφίζει με ένα ξυλάκι
πιτσιλώντας τους πίνακες και αδειάζοντας πάνω τους κουβαδάκια με χρώμα. Που
μπορεί και να τον προπηλακίσαμε όταν τον πρωτοείδαμε. Ήταν η δεύτερη φορά που
μουσικά ασχολήθηκα με αυτόν. Η πρώτη ήταν στο «Shadow Musical» («Μουσικό
Θέατρο Σκιών») με τίτλο ακριβώς το όνομά του: Jackson Paul Pollock, Abstract
Expressionist. Χάρη στον Απόστολο Δοξιάδη, προσέγγισα το θέμα για πρώτη φορά και
κάναμε ένα έργο προσωπικό ορόσημο, μια σπάνια δουλειά στην οποία πάντα
αναφέρομαι. Μετέφερα λοιπόν την τεχνική του Pollock στη μουσική σύνθεση, όσο
πιστότερα μπορούσε να γίνει, σε μιαν άλλη, αδελφή όμως, τέχνη. Και στην τεχνική και
στο συναίσθημα. Κι εδώ υπάρχουν fractals και clusters. Όχι αλλεατορισμός αλλά
εκρηκτικές συνθήκες. Αγάπησα και τη διπλή του μέθη. Την αυτοκαταστροφή του. Τον
θυμό του. Κι έγραψα στο όνομά του ένα πορτρέτο».
Γιώργος Μπαλατσινός
και Κρατική Ορχήστρα Αθηνών
Με λαμπρή πορεία στο διεθνές μουσικό στερέωμα, ο ελληνοελεβετός αρχιμουσικός
Γιώργος Μπαλατσινός είναι πλέον μόνιμος προσκεκλημένος αρχιμουσικός της Όπερας
του Μπρέσλαου, ενώ έχει διευθύνει γνωστές ορχήστρες σε διάσημες αίθουσες
συμφωνικής μουσικής και σε κορυφαία λυρικά θέατρα. Η παρουσία του ως μαέστρου,
σε αυτή τη συναυλία με έργα Δημήτρη Παπαδημητρίου στο Μέγαρο, είναι καταλυτική
για το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα αυτής της βραδιάς.
Ο Γιώργος Μπαλατσινός έχει συνεργαστεί και στο παρελθόν με Το Ελληνικό Σχέδιο
‒ως νέο ταλέντο από το εξωτερικό‒ στην παρουσίαση συμφωνικών έργων ελλήνων
συνθετών, κατόπιν παραγγελίας του Δημήτρη Παπαδημητρίου, αλλά η εμφάνισή του
στο Μέγαρο αποτελεί, επί της ουσίας, την πρώτη απευθείας συνεργασία του με τον
συνθέτη.
4
Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών έχει συμπράξει με τον Δημήτρη Παπαδημητρίου και
παλαιότερα, με σημαντικότερη στιγμή της συνεργασίας τους την ηχογράφηση του
Κοντσέρτου για πιάνο που ήταν υποψήφια για Opus Klassik. Τα μέλη της KOA, βαθιά
εξοικειωμένα με τις μουσικές προκλήσεις του σήμερα, υπόσχονται στο κοινό δυναμικές
αναγνώσεις των συνθέσεων του Δημήτρη Παπαδημητρίου.
Πληροφορίες για τη συναυλία στο site του Μεγάρου:
https://www.megaron.gr/event/o-julian-rachlin-paizei-dimitri-papadimitriou/
Δείτε το trailer εδώ:
https://youtu.be/XhgwbAXMWnQ
Τιμές εισιτηρίων
11 € (εκπτωτικό) • 16 € • 26 € • 34 € • 42 € • 52 € • 60 €
Εισιτήρια
210 72 82 333, megaron.gr
- Published in COSMOS RADIO, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ