
Θρίλερ | Παραγωγή: 2021 | Διάρκεια 108′
Σκηνοθεσία: Julia Ducournau
Πρωταγωνιστούν: Vincent Lindon, Agathe Rousselle, Garance Marillier, Lais Salameh, Myriem Akheddiou
Η Alexia (Agathe Rousselle) έχει τοποθετημένη στο κρανίο της μια πλάκα τιτανίου, μετά από ένα τροχαίο ατύχημα που υπέστη σε μικρή ηλικία. Τώρα, ως ενήλικη, επιδίδεται σε μια σειρά δολοφονιών με θύματα άνδρες και γυναίκες που την προσεγγίζουν ερωτικά. Πιο ευνοϊκά αντιμετωπίζει ένα ξαναμμένο… αυτοκίνητο, το οποίο μάλιστα θα την αφήσει έγκυο ύστερα από μια ερωτική βραδιά. Με την αστυνομία να την καταζητεί, η Alexia υιοθετεί την ταυτότητα ενός νεαρού αγοριού που εξαφανίστηκε πριν από χρόνια και εγκαθίσταται στο σπίτι του πατέρα του, του πυροσβέστη Vincent (Vincent Lindon).
Η Γαλλίδα σκηνοθέτρια Julia Ducournau έκανε αίσθηση πριν από πέντε χρόνια με το ντεμπούτο της, raw, μια ιδιαίτερη μείξη της ιστορίας ενηλικίωσης με το σινεμά σωματικού τρόμου του David Cronenberg. Τώρα, επιστρέφει με το titane , άλλο ένα έργο που προσπαθεί να αναμείξει διαφορετικά είδη και προβληματισμούς κάτω από τα κλισέ του θρίλερ. Δυστυχώς, δεν τα καταφέρνει εξίσου καλά.
Το νέο φιλμ της Ducournau είναι προορισμένο να διχάσει, κάτι που φαίνεται από το γεγονός ότι, παρότι απέσπασε Χρυσό Φοίνικα στο πρόσφατο Φεστιβάλ των Καννών, το κοινό την υποδέχεται άλλοτε με θερμά κι άλλοτε με εχθρικά λόγια. Οι συγκρίσεις με τις ταινίες του Cronenberg επανέρχονται, εύλογα, στη συζήτηση, με το crash να αποτελεί σημείο αναφοράς. Μάλιστα, το crash είχε επίσης βραβευτεί με Χρυσό Φοίνικα το 1996, άλλη μια αμφιλεγόμενη (αλλά δικαιότατη) βράβευση, στην οποία σταματούν οι όποιες ομοιότητες της ταινίας του Cronenberg με αυτήν της Ducournau.
Το titane ξεκινά δυναμικά, με εντυπωσιακά φωτισμένα πλάνα, αριστοτεχνικές κινήσεις της κάμερας, δυνατό soundtrack και μια επιδεικτική, πλην ακαταμάχητα δεξιοτεχνική σκηνοθεσία. Το πρώτο 20λεπτο του έργου σου δίνει την εντύπωση πως θα παρακολουθήσεις ένα αριστούργημα, εντύπωση στην οποία συμβάλλουν οι εξαιρετικές ερμηνείες της Agathe Rousselle και, αργότερα, του Vincent Lindon.
Θέλοντας να αναμείξει τον τρόμο με τη μαύρη κωμωδία, η σκηνοθέτρια εκβιάζει την αηδία και το γέλιο εναλλάξ με άτσαλο τρόπο. Κι ο Croneberg είναι ένας σκηνοθέτης με φιλμογραφία γεμάτη αποκρουστικές εικόνες, όμως πίσω από κάθε τέτοια κρύβεται ένας αληθινά οξυδερκής φιλοσοφικός προβληματισμός. Πίσω από τις εικόνες του titane , αντίστοιχα, βρίσκεται μια απλοϊκή θεματική ατζέντα, επιδερμικά μηνύματα και εντελώς σχηματικοί χαρακτήρες.
H ταινία δεν θα μας εντυπωσιάσει ιδιαίτερα και το titane μπορεί να μείνει στην ιστορία ως μια από τις πιο άστοχες επιλογές για την απονομή του Χρυσού Φοίνικα.